Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.
Jestliže pokus o vstup do Helios Store, příp. stažení nové verze končí chybou, prověřte následující skutečnosti:
Obecně lze stahovat (služba není dočasně pozastavena nebo nezaznamenává problémy)
Na Windows (Vista a vyšší) je v případě stahování verze nutné Helios Orange spouštět jako správce
Na FireWall, resp. v důvěrychodných serverech povolit výjimku na http://forum.helios.eu/ (port 80)
V Internet Exploreru (ne v jiném prohlížeči, HELIOS Orange používá systémové připojení přes Internet Explorer) je uživatel po vložení adresy http://forum.helios.eu/helios/iq/IQUpdate.asp přesměrován na http://forum.helios.eu/helios/iq/Empty.htm (prázdná stránka, obsahující pouze tečku) > pokud se tak nestane, daná stanice s webem nekomunikuje - něco jí v tom brání (firewally, antivirové programy apod.)
Odstranit Dočasné soubory Internet Exploreru (=smazat cache IE)
Na FireWall je nakonfigurováno, že Internet Explorer na internet může, ale Helios Orange nemůže
Není povoleno stahování určitých přípon soborů (Helios Orange potřebuje .ini a .exe)
Nestandardně nakonfigurován dočasný adresář %TEMP%. Do tohoto adresáře stahuje Helios Orange z webu .ini soubor s informacemi o verzi
if this is not working then given station is not properly set to communicate with HELIOS Store, there is something in the way that brakes communication (FireWall, Proxy, AV software, etc.)
Při pokusu o vstup do Helios Store se můžete setkat s následující hláškou:
Dokument XML musí obsahovat element na nejvyšší úrovni. Line: 0
nebo
XML document must have a top level element. Line: 0
Hláška znamená, že není přístup do Helios Store z důvodu nefunkčního internetového připojení. A to z důvodu výpadku internetu nebo je na aktivních siťových prvcích (FireWall, Proxy, antivir) blokovaný přístup na web http://extra.lcs.cz/ (resp. http://extra.lcs.cz/helios/store/).
Při vstupu do Helios Store se můžete setkat s následující hláškou:
WinInet Error: The operation timed out (12002)
Aktuálně jediné známé řešení tohoto jevu je spustit Helios Store tak, že zmáčknete klávesovou zkratku Shift a následně kliknete na ikonu Helios Store. Nabídne se vám zjednodušená podoba okna pro stahování, která umožňuje stažení pouze aktuální verze, nikoliv rozšiřujících modulů.
WinInet Error: The server response could not be parsed (12152) případně česká verze chyby při vstupu do Helios Store: WinInet Error: Server vrátil neplatnou nebo nerozpoznatelnou odezvu (12152)
Chybu může způsobit systém Kerio Control, tím že zakáže aplikaci Helios Orange komunikace s webem Helios Store.
Je třeba v nastavení ošetřit výjimku. V Kerio Control v sekci Prevence útoků nastavit u méně závažných místozaznamenat a zahodit pouze zaznamenat.
Internal Server Error (500) - 'https://forum.helios.eu/helios/store/wsHeliosStore.asmx'
Internal Server Error
InternalServerError.jpg (14.58 KiB) Zobrazeno 22491 krát
Příčina chyby: Problém je v interní evidenci k licenci u výrobce HELIOS Orange, společnosti Asseco Solutions. Kontaktujte svého dodavatele HELIOS Orange.
Vliv na zobrazení hlášky v pravém horním rohu mohou mít tyto faktory: - antivir - firewall - proxy - spuštění jako správce - je nutné mít povoleny porty http 80 i https 443 pro adresu forum.helios.eu
V příloze je šikovná testovací utilita, kterou je možno u spustit a zjistit, jestli se verze zobrazí a zkoušet v čem je zakopaný pes.