Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Časté dotazy> Systémové dotazy
    Verze pro tisk

Nefunkční odesílání emailů z Helios Orange - MAPI

Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Nefunkční odesílání emailů z Helios Orange - MAPI

Příspěvekod jan.havranek v 27.10.2009 16:00

Zde jsou obecné zkušenosti co vše je vhodné zkontrolovat pokud se na stanicích nedaří odeslat email ze systému HELIOS Orange prostřednictvím tzv. MAPI rozhraní.

Obecný úvod

HELIOS Orange nabízí dva typy rozhraní pro odesílání emailů - MAPI a SMTP. Výhodou MAPI oproti SMTP je, že toto rozhraní kooperuje s výlučně místním nastavením Windows a nevyžaduje konfiguraci nějakého externího serveru, je tedy rozšířenější formou. Zároveň ale právě rozhraní MAPI generuje drtivou většinu problémů. Je nutno podotknout, že HELIOS Orange nemá na funkčnost MAPI rozhraní vliv, pouze zprávy tomuto rozhraní předává. Rozhraní se pak už zcela samostatně "stará" o zpracování zprávy prostřednictvím emailového klienta, který je v konfiguraci rozhraní definován. Přímo v programu HELIOS tudíž není žádná možnost jak chybové chování ovlivnit, kromě vhodné volby typu rozhraní (Základní nebo Rozšířené MAPI). Řešení je nutné hledat v konfiguraci MAPI rozhraní ve Windows (konfigurace je bohužel možná v podstatě pouze na úrovni registrů Windows) nebo v podpoře MAPI rozhraní ze strany emailového klienta.

Rozlišujeme dvě varianty MAPI rozhraní - Základní (Simple) a Rozšířené (Extended). Rozšířené MAPI je vývojově spojeno v podstatě výlučně s produktem MS Outlook (Office) a MS Exchange. Používáte-li tedy ve vašem prostředí jiné emailové klienty, je vhodné odesílat zprávy prostřednictvím Základního MAPI. Více o MAPI samotném viz http://support.microsoft.com/kb/200018 nebo https://en.wikipedia.org/wiki/MAPI.

Problém je obvykle spojen s NE MS Outlook klienty a projevuje se buď různými chybovými hláškami nebo se naopak při odeslání emailu "nic neděje". Tedy mail neodejde, ale není to doprovázeno ani žádnou chybou. Nejčastější potíž je v chybném nastavení výchozího klienta pošty.


Pečlivě projděte a zkontrolujte tato nastavení:

1/ Rozšířené nebo Základní MAPI

Pokud nepoužíváte MS Outlook, používejte primárně profil typu Základní MAPI a naopak. Otestujte chování tím, že typ MAPI zaměníte za druhý.


2/ Výchozí emailový klient ve Windows

Start > Spustit > control /name Microsoft.DefaultPrograms /page pageDefaultProgram

Ověřit jestli daný program je výchozí (má nastaveny veškeré výchozí hodnoty)
  • pokud NE, změnit nastavení, restartovat HELIOS a zkusit odeslat email, případně pokračovat dalšími kroky
  • pokud ANO, doporučujeme provést občerstvení nastavení tím, že dočasně změníte výchozího klienta na jiný a zpět

3/ Výchozí emailový klient v registrech Windows

Start > Regedit > HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail
případně HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail

  • hledat klíč (výchozí)=<NejakyEmailClient> (mělo by být shodné s klientem z bodu 2)
  • ověřit jaký klient je zde nastaven jako výchozí, může být nesoulad mezi údaji v konfiguraci výchozích programů a registrem
  • opravit hodnotu tak aby odpovídala danému klientovi
  • konkrétní názvy je nutné zadat dle údajů výrobce (tak jak je vidíte v podsložkách registru; například Microsoft Outlook, Thunderbird, GroupWise ...)

4/ Nastavení protokolu MAILTO v registrech

Start > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell\open\command
  • hledat klíč (výchozí)=<zde musí být cesta na daný program s parametry>
  • parametry je třeba ověřit a případně opravit dle údajů výrobce emailového klienta

5/ Výchozí nastavení subsystému zpráv ve Windows

Start > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem

POZOR
Toto nastavení je platné výhradně pro MS Outlook, pro jiné emailové klienty jej nepoužívejte:
  • pokud je zde něco výrazně jinak, nebo celá větev chybí budou patrně poškozené registry, může jít i o vážně narušenou instalace celých Windows
  • pokud jsou zde pouze některé klíče, je vhodné tam zbylé naimportovat
  • následující skript je možné vložit do textového souboru, uložit s příponou *.reg a spustit, tím se naimportují klíče do registrů Windows

Skript pro 32bitové verze Windows
Kód: Vybrat vše
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem]
"CMCDLLNAME32"="mapi32.dll"
"CMCDLLNAME"="mapi.dll"
"CMC"="1"
"InstallCmd"="rundll32 setupapi,InstallHinfSection MSMAIL 132 msmail.inf"
"MAPIXVER"="1.0.0.1"
"MAPIX"="1"
"MAPI"="1"
"OLEMessaging"="1"

Skript pro 64bitové verze Windows
Kód: Vybrat vše
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows Messaging Subsystem]
"CMCDLLNAME32"="mapi32.dll"
"CMCDLLNAME"="mapi.dll"
"CMC"="1"
"InstallCmd"="rundll32 setupapi,InstallHinfSection MSMAIL 132 msmail.inf"
"MAPIXVER"="1.0.0.1"
"MAPIX"="1"
"MAPI"="1"
"OLEMessaging"="1"


6/ Vlastní MAPI knihovna

Některé aplikace mohou používat i vlastní MAPI knihovny. Příkladem je Thunderbird, pokud jeho mapi knihovna v registrech chybí, odeslání mailu rovněž nemusí fungovat. Bohužel řešení každého klienta je jiné a takto konkrétní poznatky je nutné hledat na webu - u výrobce a v diskuzích k produktu.

32-bitová Windows
Kód: Vybrat vše
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird]
@="Mozilla Thunderbird"
"DLLPath"="C:\\Program Files\\Mozilla Thunderbird\\mozMapi32_InUse.dll"

64-bitová Windows
Kód: Vybrat vše
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird]
@="Mozilla Thunderbird"
"DLLPath"="C:\\Program Files (x86)\\Mozilla Thunderbird\\mozMapi32_InUse.dll"


7/ Více emailových účtů

Pro emailovou aplikaci platí, že musí být jeden z emailových účtů nastaven jako výchozí (v případě, že je jich spravováno více v jednom profilu).

8/ Emailový klient aktuální

Aktualizovat používaný emailový klient na nejaktuálnější dostupnou verzi (resp. SP, Build) a aplikovat případné veškeré dostupné aktualizace s ním spojené (např. dostupné aktualizace pro produkt MS Office).

9/ Poškozený emailový profil

Ze zkušeností může být zdrojem problémů poškozený emailový profil. Jako další možnost při řešení problémů s odesíláním emailů lze proto doporučit emailový profil smazat a znovu vytvořit (a na pozadí tak občerstvit korektní systémovou konfiguraci, která mohla být v průběhu času poškozena nebo znehodnocena různými "čistícími" nástroji registrů apod.). V případě emailových klientů MS Outlook lze smazání a založení emailového profilu provést v Ovládací panely > Pošta / Mail > Profily.

10/ Re-instalace poštovního klienta

Pokud všechny výše zmíněné techniky nevedou k výsledku, bývá řešením odinstalace a opětovná instalace poštovního klienta. Tato praktika se osvědčila zejm. ve spojení s MS Office (Outlook). Doporučujeme provést kompletní odinstalaci, vč. zápisů v registrech (postup např. v tomto článku) a čistou instalaci (nikoliv upgrade nebo opravu).

11/ Re-instalace operačního systému stanice

Nejzazší možnost. Někdy jsou registry Windows poškozeny natolik (např. aktivitou různých čistících aplikací), že jedině tento krok vede ke kýženému úspěchu.


Pokud i po provedení všech výše zmíněných nebo dále v tématu uvedených řešení není odesílání emailů prostřednictvím MAPI rozhraní funkční, je relevantní zvážit přechod na SMTP - viz článek https://forum.helios.eu/orange/forum/viewtopic.php?f=61&t=574&p=968.

ZÁVĚR:
Téma není a nemůže být vyčerpávající. Mělo by být pouze primárním (ale konkrétním) návodem jak případné potíže hledat, kde a v jakých oblastech. Každá zkušenost dalších uživatelů je vítaná a po ověření sem bude doplněna.
jan.havranek
 
Příspěvky: 217
Registrován: 03.10.2006 08:51
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Testování funkčnosti odesílání emailů ve Windows

Příspěvekod jiri.dolezal v 28.11.2017 16:17

V případě, že nefunguje odesílání emailů z HELIOS Orange, je pravděpodobné, že nebude fungovat ani odesílání z jiných desktopových aplikací Windows. Takové aplikace velmi pravděpodobně využívají rozhraní MAPI, stejně jako HELIOS - vývojově totiž nenabízí prostředí Windows mnoho jiných možností.

Doporučujeme vyzkoušet odeslání prostřednictvím aplikace Adobe Reader (resp. Adobe Reader DC), které využívá MAPI rozhraní a je pravděpodobně na stanici k dispozici. Otevřete nějaký soubor PDF a zkuste jej odeslat pomocí volby Soubor > Přiložit k e-mailu.... V případě, že odesílání selže, je velmi pravděpodobné, že ze stejného důvodu selhává také odesílání prostřednictvím HELIOS.

Testovací utilita

V případě, že odeslání metodou zmíněnou výše funguje bez problémů, použijte pro testování následující přiloženou utilitu. Tato utilita využívá stejnou komponentu třetí strany (EasyMAPI od RapWare) a tvoří ji stejný kód, jaký je v HELIOSu. Nastavte stejné parametry, jaké máte nastavené v rámci HELIOS Orange a klikněte na tlačítko Send.

Z výsledky / hláškami z testování, pro které nenacházíte řešení níže nebo vlastním průzkumem se případně obraťte na Hotline podporu.
Přílohy
MAPITest_v1.zip
Testovací utilita MAPITest
(5.38 MiB) 1128 krát
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Failed to logon

Příspěvekod jiri.dolezal v 28.11.2017 17:59

Chyba při odesílání Failed to logon znamená, že není definován výchozí nebo je poškozený tzv. emailový profil ve Windows.

FailedToLogon.gif
FailedToLogon.gif (12.98 KiB) Zobrazeno 44766 krát

Řešení:
Zkontrolujte existenci emailového profilu: Start > Ovládací panely > Mail (v některých verzích Pošta) > Profily (Zobrazit profily). Profil nakonfigurujte, pokud žádný neexistuje nebo smažte stávající a znovu vytvořte.

Ze zkušeností někdy bývá dostačující znovu nastavit výchozího emailového klienta, resp. občerstvit nastavení tím, že nastavení výchozího klienta změníte na jiného a vrátíte zpět na původní variantu (postup viz informace v tomto vláknu).
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Není přidružen žádný e-mailový program...

Příspěvekod jiri.dolezal v 28.11.2017 18:24

Odesílání končí chybou:

Není přidružen žádný e-mailový program, který by mohl provést požadovanou akci. Nainstalujte e-mailový program nebo (pokud je program již nainstalovaný) vytvořte přidružení pomocí ovládacího panelu Výchozí programy.


neniPriduzen.gif
Není přidružen žádný e-mailový program
neniPriduzen.gif (23.06 KiB) Zobrazeno 44761 krát


Někdy se projevuje ekvivalentní chybou:

The MAPILogon returned an invalid session handle. Please verify your account configration!


TheMapiLogonReturned.gif
The MAPILogon returned an invalid session
TheMapiLogonReturned.gif (11.72 KiB) Zobrazeno 44761 krát


Řešení:
1/ Ověřit nastavení výchozího emailového klienta

Start > Spustit > control /name Microsoft.DefaultPrograms /page pageDefaultProgram

Ověřit jestli daný program je výchozí (má nastaveny veškeré výchozí hodnoty)
  • pokud NE, změnit nastavení, restartovat HELIOS a zkusit odeslat email, případně pokračovat dalšími kroky
  • pokud ANO, doporučujeme provést občerstvení nastavení tím, že dočasně změníte výchozího klienta na jiný a zpět

2/ Prověřit záznamy výchozího klienta v registrech Windows

Start > Regedit > HKEY_CURRENT_USER\Software\Clients\Mail
případně HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail
případně HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Clients\Mail

  • hledat klíč (výchozí)=<NejakyEmailClient>
  • zde pravděpodobně není nic uvedeno
  • opravit hodnotu tak aby odpovídala danému klientovi
  • konkrétní názvy je nutné zadat dle údajů výrobce (tak jak je vidíte v podsložkách registru; například Microsoft Outlook, Thunderbird, GroupWise ...)

2/ Prověřit záznamy DLL MAPI knihovny v registrech Windows

Start > Regedit > HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\{složka výchozího klienta}

  • hledat klíč DLLPath=<cesta na DLL knihovnu nebo název knihovny>
  • ověřit, že je cesta platná a DLL knihovna v zadaném umístění existuje
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Failed to load the MAPI library...OLMAPI32.dll

Příspěvekod jiri.dolezal v 28.11.2017 18:43

Odesílání končí chybou:

Failed to load the MAPI library (C:\Program....\OLMAPI32.dll)!


FailedToLoad.gif
Failed to load the MAPI library
FailedToLoad.gif (6.8 KiB) Zobrazeno 44760 krát

Řešení:
Je podle našich zkušeností shodné s postupem uvedeným v tomto příspěvku.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Component MAPI 1.0 caused...

Příspěvekod jiri.dolezal v 29.11.2017 13:31

První odeslání proběhne zcela v pořádku, druhé a následující končí chybou:

Component MAPI 1.0 caused: Nelze otevřít uložiště informací (TSession.GetMsgStore)

ComponentCaused.gif
Component MAPI 1.0 caused...
ComponentCaused.gif (6.78 KiB) Zobrazeno 43374 krát

Po restartu HELIOS Orange se celý proces opakuje, první odeslání projde a následná ne.
Chyba se projevuje v souvislosti s emailovým klientem MS Outlook.

Řešení
Po všech neúspěšných pokusech jsme dospěli ke dvěma dočasným řešením, které ne za všech okolností fungují:
  1. Promazat dočasnou složku - tlačítko Windows + R > napsat %TEMP% a v následně zobrazené složce všechno vybrat a smazat
  2. Přeinstalace Office - odinstalovat čistě MS Office(resp. Outlook) a znovu je nainstalovat. Není od věci (jakkoliv nedokážeme říct, že je to nutné) provést kontrolu systémových souborů pomocí příkazu sfc /scannow (https://support.microsoft.com/en-us/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system)

Alternativou k řešení je také přejít na SMTP profil pro odesílání emailů.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] The logon did not succeed, either because one or mor

Příspěvekod jiri.dolezal v 04.12.2017 16:47

Odesílání končí chybou:

uRwMAPILib.RwMAPILogon has raised the following exception:
The logon did not succeed, either because one or more of the logon-parameters were invalid or because there were too many sessions open already. (-2147221231)

TheLogonDidNot.gif
The logon did not succeed...
TheLogonDidNot.gif (11.22 KiB) Zobrazeno 44556 krát

Řešení
V prvním kroku doporučujeme restart dané stanice, aby se vyloučilo, že skutečně nezůstali otevřené nějaké tzv. sessions, o kterých se hovoří v hlášce.

Dále, za předpokladu, že na stanici je nainstalován nějaký emailový klient (setkáváme se s touto chybou v souvislosti s MS Outlook) a tento klient je nastaven jako výchozí (pro jistotu prověřte, "prošťouchněte" nastavení tím, že výchozího klienta změníte a vrátíte nastavení zpět), je problém v emailovém profilu Windows. Ze zkušeností pomáhá profil odebrat a znovu jej založit. Smazání a založení emailového profilu lze provést v Ovládací panely > Pošta / Mail > Profily.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Jev] Deformace znaků jazyků mimo latinku, otazníky v emailu

Příspěvekod jiri.dolezal v 04.12.2017 17:07

Popis jevu
V emailové zprávě odeslané z HELIOS Orange, která obsahuje znaky jazyků mimo latinku (např. azbuka), se příjemci místo textu zobrazují otazníky nebo jiné znaky.

Vysvětlení
Tento jev se vyskytuje ve spojení s emailovými klienty, které podporují pouze Základní MAPI (tj. mimo MS Outlook). Základní(Simple) MAPI podporuje pouze ANSI kódování prostřednictvím své metody MAPISendMail(), kterou volá odesílací komponenta Easy MAPI HELIOS Orange.

Řešení
Tento jev nemá na půdorysu stávajícího emailového klienta / základního MAPI řešení. Je třeba přejít na emailového klienta podporujícího Rozšířené (Extended) MAPI, které podporuje UNICODE kódování nebo změnit typ rozhraní na SMTP.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] The MAPILogon returned an invalid session handle

Příspěvekod jiri.dolezal v 04.12.2017 17:17

Odesílání konči chybou:

[SafeCall Exception]: The MAPILogon returned an invalid session handle.
Please verify your account configuration.

TheMapiLogonReturnedInvalid.gif
The MAPILogon returned an invalid session handle
TheMapiLogonReturnedInvalid.gif (15.3 KiB) Zobrazeno 44553 krát

Řešení
Problém je v emailovém profilu Windows nebo u ne-Outlook emailových klientů s emailovým účtem. Ze zkušeností pomáhá emailový profil nebo účet v klientu odebrat a znovu jej založit. Smazání a založení emailového profilu lze provést v Ovládací panely > Pošta / Mail > Profily.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] MAPI_E_INTERFACE_NOT_SUPPORTED

Příspěvekod jiri.dolezal v 07.12.2017 11:03

Odesílání končí chybou:

MAPI_E_INTERFACE_NOT_SUPPORTED

MAPI.gif
MAPI_E_INTERFACE_NOT_SUPPORTED
MAPI.gif (6.16 KiB) Zobrazeno 44487 krát

Řešení:
Bylo vysledováno, že chyba nastává zejména v souvislosti s Windows 10 a produkty MS Office 2013 nebo MS Office 2010. A to za předpokladu, že je nainstalován Fall Creators Update (verze Windows 1709) a aktualizace MS Office 2013 KB4011178 a pro MS Office 2010 aktualizace KB4011196

Známé jsou také výskyty v souvislosti z MS Office 2016, zde zatím nebyla zjištěna souvislost s konkrétní aktualizací Windows.

V prvním kroku se pokuste o řešení formou opravy instalace MS Office (Ovládací panely > Programy a funkce > vybrat instalaci MS Office >Změnit > Rychlá oprava).

Další řešení, které je nám známo, je odinstalovat bezpečnostní aktualizace KB4011178, resp. KB4011196.

Tento jev by měl být odstraněn ve verzích HELIOS Orange 2.0.2017.1300 a vyšších.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] The Easy MAPI COM Server is needed to use MAPI in ..

Příspěvekod jiri.dolezal v 15.12.2017 17:56

Odesílání končí chybou:

The Easy MAPI COM Server is needed to use MAPI in a "Cross-Bitness" environment (=where the bitness od the MAPI dll is different than the bitness of the host application)!

mapi_cross_bitness.gif
The Easy MAPI COM Server is needed to use MAPI in a "Cross-Bitness"...
mapi_cross_bitness.gif (19.09 KiB) Zobrazeno 44328 krát

Vysvětlení:
Tato chyba nastává, když je jako emailový klient používán 64bitový MS Outlook. Odesílání z 32bitová aplikace HELIOS je pak zajištěno prostřednictvím speciální komponenty (COM serveru) s názvem RwEasyMAPI64.exe, která musí být zaregistrována na každé stanici, které používá 64bitový MS Outlook.

Řešení:
Potřebné kroky k registraci knihovny popisuje následující článek naší poradny: https://public.helios.eu/inuvio/doc/cs/index.php?title=Podpora_pro_MS_Outlook_64_bit
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] TRwMAPISession.GetIntSession failed!

Příspěvekod jiri.dolezal v 15.12.2017 22:03

Pokus o odeslání emailu končí chybou:

TRwMAPISession.GetIntSession failed!

The requested version of the Easy MAPI COM Server (x.x.x.x 64-bit) does not match retrned version (y.y.y.y 64-bit)!
Please install and register the correct COM Server to solve this problem!

TRwMAPISession.gif
TRwMAPISession.GetIntSession failed!
TRwMAPISession.gif (25.12 KiB) Zobrazeno 44328 krát

Vysvětlení:
Tato chyba nastává, když je jako emailový klient používán 64bitový MS Outlook. A komponenta RwEasyMAPI64.exe není v aktuální verzi (méně pravděpodobná varianta) a nebo registrace na dané stanici je provedena do jiného umístění (např. další instalace HELIOS), kde dlí její starší verze.

Řešení:
Proveďte opětovnou registraci knihovny dle postupu z naší poradny: https://public.helios.eu/inuvio/doc/cs/index.php?title=Podpora_pro_MS_Outlook_64_bit
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] The loaded MAPI library does not support "MAPILogon"

Příspěvekod jiri.dolezal v 20.12.2017 16:02

Odesílání končí chybou:

The loaded MAPI library does not support "MAPILogon"

LoadedMAPI.gif
The loaded MAPI library does not support MAPILogon
LoadedMAPI.gif (11.13 KiB) Zobrazeno 44221 krát

Známá řešení

1/ pro Mozilla Thunderbird
  • zajistit, aby v registrech byla správná cesta na DLL knihovnu MAPI
    mapi_thundebird.gif
    Umístění DLL knihovny Mozilla THundebird pro 32bitové Windows
    mapi_thundebird.gif (27.35 KiB) Zobrazeno 44221 krát
  • zajistit korektní nastavení subsystému zpráv ve Windows; mělo by mít následující podobu
    wmesssubsystem.gif
    Nastavení subsystému zpráv Windows pro Mozilla Thunderbird
    wmesssubsystem.gif (20.25 KiB) Zobrazeno 44221 krát
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Cesta v síti nebyla nalezena, ClassID: ...

Příspěvekod jiri.dolezal v 25.05.2018 09:28

Odesílání končí chybou:

Cesta v síti nebyla nalezena, ClassID: {3A8BCD7F-8D32-469A-AAE67435F736}

CestaVSiti.gif
Cesta v síti nebyla nalezena, ClassID...
CestaVSiti.gif (14.01 KiB) Zobrazeno 42451 krát

Vysvětlení:
Tato chyba nastává, když je jako emailový klient používán 64bitový MS Outlook. Odesílání z 32bitová aplikace HELIOS je pak zajištěno prostřednictvím speciální komponenty (COM serveru) s názvem RwEasyMAPI64.exe, která musí být korektně zaregistrována pod dosažitelnou cestou na každé stanici, které používá 64bitový MS Outlook.

Řešení:
Proveďte opětovnou registraci knihovny dle následujícího článeku naší poradny: https://public.helios.eu/inuvio/doc/cs/ ... ook_64_bit
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[chyba] TSession.OpenMsgStore failed

Příspěvekod jiri.dolezal v 02.11.2018 13:30

Odesílání končí chybou:
TSession.OpenMsgStore failed!
The message store indicated by MsgStoreID does not exists.

OpenMgStoreFailed.gif
TSession.OpenMsgStore failed
OpenMgStoreFailed.gif (37.25 KiB) Zobrazeno 40615 krát

Řešení:
Zkusit promazat dočasnou složku - tlačítko Windows + R > napsat %TEMP% a v následně zobrazené složce všechno vybrat a smazat.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[chyba] Component Datový soubor aplikace Outlook caused...

Příspěvekod jiri.dolezal v 02.11.2018 13:38

Odesílání končí chybou:
Component Datový soubor aplikace Outlook caused: (TSession.GetMsgStore)

ComponentDatovySoubor.gif
Component Datový soubor aplikace Outlook caused
ComponentDatovySoubor.gif (19.34 KiB) Zobrazeno 40613 krát

Řešení:
Bylo zjištěno, že chyba se projevuje po nainstalování / ve spojení se souběžnou instalací SW iCloud od Apple. Po odinstalování iCloud se chyba neprojevuje.
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[chyba] MAPI_E_CALL_FAILED

Příspěvekod jiri.dolezal v 26.09.2019 14:08

Odesílání končí chybou:
uRwMAPILib.RwMAPILogon has raised the following exception:
MAPI_E_CALL_FAILED (-2147467259=0x80004005)

MAPI_E_CALL.png
Chyba MAPI_E_CALL_FAILED
MAPI_E_CALL.png (13.9 KiB) Zobrazeno 34935 krát

Řešení:
Oprava instalace MS Office (https://support.office.com/en-gb/article/Repair-an-Office-application-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b).
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

[Chyba] Aktualizace Office 365, verze 2003 build 12730.20520

Příspěvekod dagmar.mayerova v 28.04.2020 09:03

Na základě varování od výrobce komponenty Easy MAPI pro odesílání mailů přes Outlook informujeme, že v aktualizaci Office 365 je chyba, která může způsobit problém s odesíláním mailů přes MAPI rozhraní.
Týká se uživatelů Office 365 s plánem měsíčních updatů, konkrétně pak verze 2003 build 12730.20520

Podle informace je jedinou cestou vrátit se před aktualizaci Office 365
https://support.microsoft.com/en-us/hel ... -2016-clic
dagmar.mayerova
 
Příspěvky: 85
Registrován: 10.10.2006 13:14
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 18 • Stránka 1 z 1

Zpět na Systémové dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2011 Asseco Solutions, a.s.
hotline Helios Orange
+420 244 104 155
hotline.orange@assecosol.cz