Helios Red a elektronická evidence tržeb (EET)
anslator(ro),,customer(ro),,anonymous(ro),,</accesscontrol>
Společnost Asseco Solutions a.s. bude ve všech ohledech připravena na EET a na tuto novou legislativní skutečnost připraví i program Helios Red. Program Helios Red bude mít agendy, kterých se EET dotkne, upraveny dle legislativních požadavků. Sledujeme veškeré legislativní dění okolo EET, abychom možné změny zapracovali včas do odpovídajících modulů Helios Red.
Realizace EET
K realizaci elektronické evidence tržeb je nutné datové připojení (internet nebo mobilní internetové připojení) a některé z těchto zařízení (chytrý telefon, tablet, pokladní zařízení, počítač, kompaktní přenosné zařízení) s přístupem k internetu. Zařízení musí obsahovat software nebo aplikaci umožňující evidenci tržeb. Pokud nelze provést tisk účtenky ze zařízení přímo (např. mobilní telefon), je třeba mít i tiskárnu.
Registrace
Před zahájením evidence tržeb je třeba požádat Finanční správu o autentizační údaje, které umožní přihlášení na portál správce daně. Podání žádosti o autentizační údaje je možné buď osobně na finančním úřadu, nebo prostřednictvím webového portálu správce daně pomocí přihlašovacích údajů do své datové schránky. Po přihlášení za pomoci autentizačních údajů si na portále zaevidujete své provozovny a vygenerujete certifikát, který poté nainstalujete do svého pokladního zařízení. Funkčnost bude možné otestovat v pilotním režimu Před zahájením evidence tržeb.
Připojení k internetu
Během evidování tržeb je nutné zajistit připojení k internetu. Velikost odesílaných dat bude velmi malá, v jednotkách kB. Proto není nutné mít k dispozici vysokorychlostní internet. V případě krátkodobého výpadku spojení lze účtenku vytisknout bez Fiskálního Identifikačního Kódu (FIK), ale musí obsahovat podpisový kód poplatníka (PKP). Máte povinnost poslat data dodatečně a to do 48 hodin. Pokud podnikáte trvale mimo dosah internetového spojení, lze zažádat o povolení evidovat ve zjednodušeném režimu, tzv. režim offline. Podnikatel ve zjednodušeném režimu postupuje obdobně jako při evidenci v běžném režimu s tím rozdílem, že je povinen zaslat datovou zprávou údaje o této tržbě správci daně nejpozději do 5 dnů od uskutečnění evidované tržby, nemá povinnost na účtence uvádět fiskální identifikační kód (FIK), ale je na účtence povinen uvést podpisový kód poplatníka (PKP).
Pro další informace, novinky, dotazy k EET doporučujeme sledovat oficiální webové stránky Ministerstva financí a Finanční správy České republiky etrzby.cz.