Nápověda:Jak vytvořit článek

Z Asseco Solutions
Verze z 27. 11. 2015, 09:34; Jan.havranek (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Přejít na: navigace, hledání
groups: lcs ; lcseditor ; partner (ro) ; translator (ro) ; customer (ro) ; anonymous (ro) ;

Obsah

Než začnu tvořit nový článek

  • První krokem by měl být pokus o vyhledání informací v již existujících článcích (bojujme proti duplicitám/triplicitám atd.)
  • Zadejte do vyhledávacího pole přesné jméno článku, který chcete založit. Pokud se nevyhledá žádný článek s tímto názvem, pak můžete přejít k druhé části a to tedy samotnému založení článku.


Pojmenování článku

Pokud umisťujete článek do kategorie, která patří určitému modulu uveďte na konec sufix - [jméno modulu].


Příklad Účtování výpisu - Banka


V případě, že zakládaný článek se vztahuje pouze k jedné legislativě, pak sufix bude obsahovat i tuto informaci. Zkratka legislativy bude součástí sufixu, přičemž použijte ISO kód země

  • (CZ) pro českou legislativu
  • (SK) pro slovenskou legislativu
  • (DE) pro něměckou legislativu
  • (ES) pro španělskou legislativu
  • atd


Příklad Mzdové období - Mzdy (SK)


Takto budou pojmenovány články v české wiki-dokumentaci. Pokud budete vkládát články v jiném jazyce, pak pojmenujete články analogicky


Příklad Payroll period - Payroll (SK)
Příklad Lohnzeitraum - Löhne (SK)

Způsoby založení nového článku

Založením článku se myslí fyzické sepsání první části/celého článku s novým nadpisem, který se nikde nevyskytuje. Je několik možností, jak nový článek založit:


Skrze stránky kategorií

Na každé stránce kategorie je možné založit nový článek, který bude přímo zařazen do aktuální kategorie


  1. Najděte si kategorii do, které chcete přidat nový článek
  2. Napište jméno článku tak aby odpovídalo budoucímu obsahu do pole Sem doplňte název článku
  3. Klikněte na tlačítko Vytvořit článek a budete přesměrování do editoru článku.
  4. Upravte otevřený článek dle libosti
  5. Uložte článek.
  • Při tomto způsobu založení nového článku se nepoužívá výběr kategorií pod editorem. Ten je možné použít až potom co článek uložíte a znovu editujete.
  • Pokud přeci jen použijete výběr kategoríí pod editorem při tomto způsobu založení článku dojde k přepsání kategorie, ze které jste článek založili, kategoriemi vybranými.

Skrze stránku hledání

  1. Do pole pro hledání fulltextem napište přesné jméno nového článku.
  2. Klikněte na tlačítko "Jít na" a na otevřené stránce klikněte na "můžete tuto stránku vytvořit".
  3. Upravte otevřený článek dle libosti.
  4. Vyberte si kategorii/kategorie do které/kterých má článek patřit. Výběr kategorií provádějte až před samotným uložením nikoliv před zobrazením náhledu.
  5. Uložte článek.

Editací existujícího článku

  1. V rámci existujícího článku proveďte editaci a část textu zadejte jako odkaz na zatím zamýšlený nový článek, existující článek uložte.
  2. Klikněte na odkaz, který jste takto vytvořili (pokud je odkaz červený znamená to, že ukazuje na neexistující článek).
  3. Vyberte si kategorii/kategorie do které/kterých má článek patřit. Výběr kategorií provádějte až před samotným uložením nikoliv před zobrazením náhledu.
  4. Uložte článek.


Podepsání článku

Každý článek, který jste založili a jehož obsah editujete a doplňujete podepište šablonou se svým podpisem. Šablonu vložte jako poslední text, za ní mohou následovat už jen mezijazyčné odkazy a informace o zařazení článku do kategorie.

Zápis šablony vypadá takto

{{SignN}}

kde N je číslo, které bylo Vašemu podpisu přiděleno.

Výsledek na stránce vypadá např. takto

Za obsah tohoto článku odpovídá Veronika Porodová, máte-li k obsahu připomínky, pošlete nám mail

Doplnění BID (systémové číslo přehledu)

Nápověda <F1> spuštěná kdekoliv z Helios Orange a z menu Nápověda > Obsah nápovědy... F1 bude zobrazuje výsledek hledání ve wiki.


Pokud v Helios Orange je při stisku <F1> fokus na gridu přehledu, pošle se do hledání wiki řetězec:

  • sys.číslo přehledu + veřejné jméno přehledu + HelpContext (pokud existuje)

Pokud není fokus na gridu přehledu, ale je ve standardnm editoru Helios Orange, pošle do hledání wiki:

  • sys.číslo přehledu + veřejné jméno přehledu nad kterým se edituje + HelpContext (pokud existuje).


Příklad Z přehledu Číselníky > Organizace je do hledání wiki posán řetězec: BID1 "Organizace" H7002
z přehledu Účetnictví > Druhy účetních dokladů je do hledání poslán řetězec: BID40 "Druhy účetních dokladů" H3002


Z toho důvodu je třeba do článků nebo přímo do jednotlivých odstavců doplňovat informaci s číslem přehledu tzn. BID, ke kterému se článek vztahuje. Touto informací zajistíte, že článek bude při hledání upřednostněn. Navíc pokud má uživatel v lokálních konstantách nastaven jazyk, v kterém příručka neexistuje, může být systémové číslo přehledu jediným vodítkem k vyhledání správných informací ve wiki.

BID zjistíte z Informací o aktuálním záznamu <Alt>+B.

Identifikaci doplníte formou poznámky, kterou vložíte kamkoli do článku. Zápis při editaci vypadá takto (xxx je číslo přehledu):

<!-- BIDxxx -->

Ve vlastním článku není tato informace vidět, ale je zohledněna při hledání. K vložení poznámky můžete použít i ikonku "Skrytý komentář" z nástrojové lišty.

Upozornění Je možné, že jeden článek nebo jeden odstavec bude mít vloženo několik identifikací přehledu!


Další doporučení

  • Uvědomte si, že text v obrázku nemůže být pomocí funkce hledání nalezen!!! Proto chybové hlášky, upozornění, důležité informace nikdy nevkládejte jako sejmutý obrázek. Vždy text hlášky opište.
    Sami zjistíte jak příjemné je najít konkrétní text chyby i s řešením.
  • Pište prosím s diakritikou.
  • Pokud si nevíte rady s pravopisem, poraďte se s kolegy :-).
Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
Poradna Helios Red
Nástroje
další nástroje