Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Znalostní databáze> ReportBuilder
    Verze pro tisk

[obecné problémy tisku] tiskárny a ovladače

Tipy, triky, návody, známé potíže s tiskovým nástrojem.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

[obecné problémy tisku] tiskárny a ovladače

Příspěvekod jan.havranek v 05.03.2007 16:09

Na tiskárnách značek Minolta, Kyocera, OKI, Canon (možná i dalších) se častěji objevují různé problémy s tiskem:
    - na tiskárnu se nevytiskne nic (bez chybových hlášek)
    - při tisku Helios spadne (bez hlášky nebo s chybami typu Access Violation na různých adresách, někdy se nevygeneruje ani náhled)
    - objeví se chyba "Invalid Pointer operation."
    apod.
To bývá způsobeno chybami v ovladačích těchto tiskáren.
Tiskový nástroj v Heliosu pracuje obdobně jako tiskové procesory třeba v AutoCadu, nejprve načítá kompletní možnosti ovladače tiskárny a poté si vybírá které použije do tisku (např. MSOffice používá jen základní možnosti ovladače a nenačítá vše). Zde může dojít k tomu že na úrovni ovladače jsou často zjištěny chyby v rozšířených vlastnostech a tisk z Heliosu (ReportBuilder) "zlobí".
Toto se nejčastěji objevuje na tiskárnách výše uvedených značek téměř nikdy se to neděje na tiskárnách (ovladačích) Hewlett Packard (HP).
Helios pracuje tak, že si informace z ovladače tiskárny načítá v okamžiku spuštění a to z výchozí tiskárny ve Windows, odtud pramení problémy.

Jak z toho ven?

1/ U tiskáren Minolta je doporučeno zkusit přepnout v ovladači default DataType na EMF. Změna se projeví po restartu Heliosu - toto bude nutné provést na všech stanicích které mají ovladač dané tiskárny.

2/ Ve většině případů se dá řešit nahrazením originálního tiskového ovladače nějakým podobným ovladačem od HP, bohužel je to metoda pokus/omyl a trochu se obávám že u multifunkčních zařízení se nějaká adekvátní náhrada bude hledat těžko.

3/ Dalo by se to také udělat tak, že se tiskárna nastaví na PC podruhé, ale použije se jen nějaký základní HP ovladač (PCL5 nebo nějaký jiný standard ve kterém problémová tiskárna tiskne také), který bude umět jen nejnutnější a přes tento ovladač se bude směrovat tisk z Helios Orange. Zbylé tisky (Windows, MSOffice) se budou směrovat na originální ovladač tiskárny. Pokud to ovšem má fungovat správně, musí tiskárna s ovladačem HP být ve Windows jako výchozí.

Z pohledu aplikace Helios Orange s tím více udělat nelze, ReportBuilder zabudovaný do Helios Orange je produktem třetí strany a je to SW obecný, určený pro zvolené vývojové prostředí Delphi, do kterého nelze zasahovat.
jan.havranek
 
Příspěvky: 217
Registrován: 03.10.2006 08:51
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru

Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1

Zpět na ReportBuilder

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2011 Asseco Solutions, a.s.
hotline Helios Orange
+420 244 104 155
hotline.orange@assecosol.cz