Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Časté dotazy> Systémové dotazy
    Verze pro tisk

Spouštění a komunikace po aktualizaci Windows10 April Update

Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvků: 2 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Spouštění a komunikace po aktualizaci Windows10 April Update

Příspěvekod dagmar.mayerova v 10.05.2018 12:38

Na stanicích s Windows 10 build 1803 (tzv. April update) se stává, že se aplikace Helios Orange nedokáže připojit k SQL serveru a že nefungují některé komunikační funkce systému HELIOS Orange jako např. odesílání tržby EET.

Problém je způsoben změnami v operačním systému Microsoft Windows 10 týkajících se práce se síťovým protokolem SMB. Ve verzi 1803 Microsoft zakázal komunikaci po síti protokolem SMB 1.0 (lze ji ale opětovně povolit). Dále také zakázal aplikacím spuštěným ze sítě komunikaci s ostatními zařízeními v síti i na internetu, pokud je toto zařízení připojeno pomocí protokolu SMB nižším než 2.0. Důvody jsou bezpečnostní.

Verze SMB dialektu se nejsnáze zjistí přes PowerShell: na serveru, ze kterého složku HELIOS sdílíte + spustit Windows PowerShell volbou Spustit jako správce, a pak do příkazového řádku napsat:
Kód: Vybrat vše
Get-SmbConnection

PowerShellSpatne.gif
Špatná verze dialektu...
PowerShellSpatne.gif (13.21 KiB) Zobrazeno 3204 krát

PowerShellOK.gif
Ukázka jedné z podporovaných verzí dialektu...
PowerShellOK.gif (12.03 KiB) Zobrazeno 3204 krát

Řešení #1:
Na serveru, na němž je nasdílena aplikace, zakázat SMBv1 protokol a (pokud není) povolit SMB 2/3 protokol.
Postup viz odkazy níže.

Pokud to nepomůže, dočasně zkopírovat instalaci HELIOS Orange na lokální disk uživatele.
Tuto variantu používat pouze jako dočasné nouzové řešení !!

Řešení #2:
Dále bylo zjištěno, že April Update za "neznámých" okolností může poškodit instalaci SQL Native Clienta, který je nutný pro řádný provoz / připojení HELIOS k MS SQL Serveru. V tom případě výše uvedená řešení nebudou fungovat. Řešením pro tento případ je odinstalovat a znovu nainstalovat SQL Server Native Client.

Odkazy:
https://support.microsoft.com/en-us/help/2696547/how-to-detect-enable-and-disable-smbv1-smbv2-and-smbv3-in-windows-and
http://www.thewindowsclub.com/disable-smb1-windows
https://365tipu.cz/2017/05/27/vypnete-si-podporu-smbv1-ve-vasich-windows-dost-podstatne-pro-lepsi-zabezpeceni/
dagmar.mayerova
 
Příspěvky: 85
Registrován: 10.10.2006 13:14
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Problém se spouštěním Windows10 April Update - chybové hlášk

Příspěvekod jiri.dolezal v 18.05.2018 09:57

Známé chybová hlášky, které provázejí tento jev:

Kód: Vybrat vše
Login timeout expired. TCP Provider: Byl zadán neplatný argument

LoginTimeout.gif
Login timeout expired
LoginTimeout.gif (7.7 KiB) Zobrazeno 3217 krát


Kód: Vybrat vše
OLE DB error occured. Code 80004005h.

OLEDB.gif
OLE DB error occured
OLEDB.gif (8.18 KiB) Zobrazeno 3217 krát
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 2 • Stránka 1 z 1

Zpět na Systémové dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2011 Asseco Solutions, a.s.
hotline Helios Orange
+420 244 104 155
hotline.orange@assecosol.cz