[problém] Helios se spustí a ukončí bez chybových hlášek

PříspěvekNapsal: 04.01.2017 15:12
od jan.havranek
Problém:
Tento problém se nepravidelně vyskytuje na počítačích s různými OS (Win7, Win10), při spouštění HELIOS Orange. Chování je vždy stejné, Helios se spustí, je vidět úvodní obrazovka, ale náhle je proces ukončen bez zjevných hlášek.

V EventLogu samotného operačního systému Windows lze dohledat takovýto zápis (APPCRASH):

Název chybující aplikace: HeliosMain.EXE, verze: 2.0.2016.1002, časové razítko: 0x58231876
Název chybujícího modulu: ntdll.dll, verze: 6.1.7601.23569, časové razítko: 0x57f7bb79
Kód výjimky: 0xc0000005
Posun chyby: 0x0002df76
ID chybujícího procesu: 0x10fc
Čas spuštění chybující aplikace: 0x01d252026528dce7
Cesta k chybující aplikaci: X:\HELIOS\HeliosMain.EXE
Cesta k chybujícímu modulu: C:\Windows\SysWOW64\ntdll.dll
(případně C:\Windows\System32\ntdll.dll)



Důvod:
Chybující modul je NTDLL.DLL, což je systémové knihovna Windows a není součástí aplikace HELIOS.
HELIOS ji nevolá žádným způsobem přímo, volá ji automaticky samotný operační systém, v rámci procesu.
Proces HeliosMain.exe (komponenta EasyMAPI, která zajišťuje emailování) při spouštění získává z registru Windows informace o použitém emailovém rozhraní MAPI.
Windows při načítání těchto informací mohou selhat (NTDLL.DLL) a shodit celý proces HeliosMain.exe. To se děje v případě "problematické" instalace MS Outlook.

Tento problém nastává vždy v souvislosti s instalací Microsoft Office 365 na daném PC.

Řešení:
Vysledováno a potvrzeno i výrobcem komponenty EasyMAPI.

V lokálním registru Windows najít klíč:
Kód: Vybrat vše
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Clients\Mail\Microsoft Outlook\DLLPathEx

Pokud je zde uvedena cesta na OLMAPI32.DLL, pak proces HeliosMain.exe pravděpodobně padá!
Kód: Vybrat vše
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\OLMAPI32.DLL

Je třeba přepsat tento klíč s odkazem na knihovnu MSMAPI32.DLL, poté již HeliosMain.exe běží OK.
Kód: Vybrat vše
C:\Program Files (x86)\Microsoft office\root\VFS\ProgramFilesCommonX86\system\msmapi\1029\msmapi32.dll


V zaznamenaných případech zafungoval také některý z následujících postupů:

  • Instalace dostupných aktualizací, v pořadí nejprve update MS Office, následně update MS Windows
  • Oprava instalace MS Office (v rámci panelu nástrojů Programy a funkce)
  • Odinstalace a nová instalace MS Office


Tato řešení jsou soupisem na základě dosavadních zkušeností. Nelze je garantovat a nemusí být vyčerpávající.

Re: [problém] Helios se spustí a ukončí bez chybových hlášek

PříspěvekNapsal: 06.03.2017 11:32
od jan.havranek
Stejný problém nastává, pokud se (v ověřeném případě) přes webové rozhraní Office 365 do místního počítače provede instalace Skype pro firmy [Skype for Bussines].
Opět dojde k registrace knihovny OLMAPI32.DLL jako výchozí MAPI knihovny Windows a chování HELIOS je stejné, tedy nespouští se.
Řešením je změna nastavení MAPI knihovny na MSMAPI32.DLL, stejným způsobem jako v předchozím příspěvku.