[řešení] Řádkové spouštění HeO na ukončovaných OS/SQL

PříspěvekNapsal: 29.06.2016 15:39
od jan.havranek
Problém:
Od verze 2.0.2016.0407 se v případě provozu systému na starších technologiích po spuštění objevuje preventivní/informativní hláška:

Vážení uživatelé, na verzích uvolněných po DD.MM.RRR je změna provozu HELIOS Orange
na prostředích s ukončenou podporou:
- MS SQL Server XXXX
- Windows XXXX
Na těchto verzích nepůjde HELIOS Orange na uvedených produktech spustit
bez instalace tzv. Aktualizačního klíče, který získáte na vyžádání u svého obchodního garanta.

Viz Historie změn v příručce

Tato hláška se zobrazí při každém spuštění bez výjimky (nelze ji skrýt parametrem -X), tedy i v případech řádkového spuštění Heliosu (HeliosMain.exe) > přes plánované úlohy Windows na pozadí, nebo v jiných bezobslužných JOBech (potřeby externích řešení apod. ).

Hláška vždy očekává uživatelské potvrzení, které ale nelze v režimu plánovaných úloh na pozadí Windows vyvolat. Plánované úlohy tedy "přestanou" reagovat a nedobíhají.

Řešení:
a) Kontaktovat dodavatele systému a vyžádat si tzv. Aktualizační klíč pro ukončovanou platformu OS/SQL.
b) Přejít na podporované platformy OS/SQL (ty které budou podporovány po rozhodném datu).

Viz Plány ukončení produktů Microsoft