Tisk ze vzdálené plochy generuje velké soubory

PříspěvekNapsal: 21.12.2010 10:05
od jan.havranek
Problém:
Tisk z Helios Orange, spuštěný na vzdálené ploše Windows, posílá na lokální tiskárnu neúměrně velké soubory. Například místo běžné velikosti řádově desítek kB se do fronty lokální tiskárny pošle soubor o velikosti jednotek až desítek MB.

Důvod:
Podle dosavadních zkušeností problém generuje nová služba Easy Print, která je součásti Windows 2008 Terminal Services. Tento speciální tiskový nástroj nahrazuje klasické tiskové ovladače a funguje univerzálně pro všechny typy místních tiskáren. Bohužel vykazuje výše popsané chování a to nejen v aplikaci Helios Orange.
Více informací zde: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/winserverTS/thread/ca52f0c6-daaf-4c10-b9a8-0395b12b7e0a/

Řešení:
Jediné řešení je Windows službu Easy Print vypnout a na server nahrát klasické tiskové ovladače.
Způsob vypnutí služby je popsán zde: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753853(WS.10).aspx

Re: Tisk ze vzdálené plochy generuje velké soubory

PříspěvekNapsal: 28.05.2015 09:31
od jan.havranek
Problémy s tiskem pomocí EasyPrint jsou obecné a netýkají se pouze systému Helios.
K řešení problematického tisku ze vzdálené plochy je dobré vědět, jak tento tisk vlastně funguje.

Princip EasyPrint:
Microsoft pro terminálové tisky vytvořil tiskovou proxy (prostředník) službu EasyPrint, která nahrazuje klasický tiskový ovladač. Tento proxy přebírá základní nastavení z tiskového ovladače připojeného klientského počítače (jako např. počet kopií, orientace papíru). Vlastní tisk pak probíhá tak, že na terminálu se při tisku z aplikace generuje pomocí EasyPrint tiskový soubor typu XPS (document standard Microsoft typu XML, nezávislý na použitém zařízení; funguje obdobně jako např. standard PDF nebo PostCript). Tento XPS přebírá uvedená základní nastavení tiskárny a transformuje vlastní obsah tištěného dokumentu do své vlastní podoby. Vytvořený soubor XPS je následně zaslán ze vzdálené plochy na klientský ovladač tiskárny a vytištěn na tiskárně.

Příčina problemů EasyPrint:
Generování souborů XPS je to místo, kde se mohou vytvářet velké soubory. Následné odeslání velkého XPS na klientskou tiskárnu trvá dlouho, záleží samozřejmě na parametrech připojení. Transformace tištěných dokumentů do formátu XPS může použité grafické prvky neúměrně "nafouknout". Samotné formátování XPS ale nelze ovlivnit a může se k různým programům a grafickým prvkům (použité rámečky, obrázky, tabulky, barevné výplně ...) chovat jinak.

(Možná) řešení:
Jak je uvedeno v minulém příspěvku, jedna možnost je nepoužívat EasyPrint.
Další možností je ladit výstupní dokumenty, tak aby obsahovali co nejméně rozšířených vlastností a grafických prvků.
V neposlední řadě je vhodné dodržet doporučení k použitým technologiím a aktualizovat související SW (.NET Framework, Windows update, doporučené Hotfix ...).
Také je možné použít technologie třetích stran, například úspěšný tiskový tenký klient ThinPrint
http://www.thinprint.com/en-us/Versions/ThinPrintRDPEngine.

Další informace jsou dostupné přímo na stránkách MS:
http://blogs.msdn.com/b/rds/archive/2007/04/26/introducing-terminal-services-easy-print-part-1.aspx
http://blogs.technet.com/b/askperf/archive/2009/05/14/ts-terminal-server-printing-easyprint.aspx
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2462317
https://support.microsoft.com/en-us/kb/954743