Potíže s Helios Store, stažení aktuální verze...

PříspěvekNapsal: 20.07.2010 12:54
od jiri.dolezal
Náplní tohoto tématu jsou praktické informace, rady a triky při potížích s Helios Store, stažením aktuální verze, rozšiřujících modulů, apod.

Nastavení a testy fungování Helios Store

PříspěvekNapsal: 27.08.2012 08:57
od jiri.dolezal
Jestliže pokus o vstup do Helios Store, příp. stažení nové verze končí chybou, prověřte následující skutečnosti:

  1. Obecně lze stahovat (služba není dočasně pozastavena nebo nezaznamenává problémy)
  2. Na Windows (Vista a vyšší) je v případě stahování verze nutné Helios Orange spouštět jako správce
  3. Na FireWall, resp. v důvěrychodných serverech povolit výjimku na http://forum.helios.eu/ (port 80)
  4. V Internet Exploreru (ne v jiném prohlížeči, HELIOS Orange používá systémové připojení přes Internet Explorer) je uživatel po vložení adresy http://forum.helios.eu/helios/iq/IQUpdate.asp přesměrován na http://forum.helios.eu/helios/iq/Empty.htm (prázdná stránka, obsahující pouze tečku) > pokud se tak nestane, daná stanice s webem nekomunikuje - něco jí v tom brání (firewally, antivirové programy apod.)
  5. Odstranit Dočasné soubory Internet Exploreru (=smazat cache IE)
  6. Na FireWall je nakonfigurováno, že Internet Explorer na internet může, ale Helios Orange nemůže
  7. Není povoleno stahování určitých přípon soborů (Helios Orange potřebuje .ini a .exe)
  8. Nestandardně nakonfigurován dočasný adresář %TEMP%. Do tohoto adresáře stahuje Helios Orange z webu .ini soubor s informacemi o verzi

Další URL adresy, které jsou součástí komunikace Helios Store v síti Internet jsou:
http://forum.helios.eu/helios/store/wsHeliosStore.asmx
http://forum.helios.eu/helios/store/download.aspx

Komunikace je zajišťována přes systémovou knihovnu WinINet.dll

-------------

If you experience an error while entering HELIOS Store or downloading an update, check these circumstances:
  1. service is temporarily unavailable – write to hotline.orange@assecosol.com
  2. ad an exception to the FireWall or Trusted Sites for http://forum.helios.eu/ (port 80)
  3. only named applications are allowed on the FireWall but HELIOS Orange is not
  4. there is a limitation of file types allowed for downloading (HELIOS Orange need an exception for *.INI and *.EXE file types)
  5. %TEMP% folder is not configured properly (HELIOS Orange downloads some file into %TEMP% folder)
  6. delete temporary internet files (aka IE cache)

How to test HELIOS Store downloading is working:
  1. open Internet Explorer (IE, not another browser)
  2. enter http://forum.helios.eu/helios/iq/IQUpdate to the address bar
  3. you should be redirected to the http://forum.helios.eu/helios/iq/Empty.htm page - an empty page with only . (dot) visible
  4. if this is not working then given station is not properly set to communicate with HELIOS Store, there is something in the way that brakes communication (FireWall, Proxy, AV software, etc.)

Other pages that are part of the communication are as follows:
http://forum.helios.eu/helios/store/wsHeliosStore.asmx
http://forum.helios.eu/helios/store/download.aspx

Dokument XML musí obsahovat element na nejvyšší úrovni

PříspěvekNapsal: 27.08.2012 09:17
od jiri.dolezal
Při pokusu o vstup do Helios Store se můžete setkat s následující hláškou:

Dokument XML musí obsahovat element na nejvyšší úrovni.
Line: 0


nebo

XML document must have a top level element.
Line: 0


Hláška znamená, že není přístup do Helios Store z důvodu nefunkčního internetového připojení. A to z důvodu výpadku internetu nebo je na aktivních siťových prvcích (FireWall, Proxy, antivir) blokovaný přístup na web http://extra.lcs.cz/ (resp. http://extra.lcs.cz/helios/store/).

WinInet Error: The operation timed out (12002)

PříspěvekNapsal: 28.08.2012 14:20
od jiri.dolezal
Při vstupu do Helios Store se můžete setkat s následující hláškou:

WinInet Error: The operation timed out (12002)

Aktuálně jediné známé řešení tohoto jevu je spustit Helios Store tak, že zmáčknete klávesovou zkratku Shift a následně kliknete na ikonu Helios Store. Nabídne se vám zjednodušená podoba okna pro stahování, která umožňuje stažení pouze aktuální verze, nikoliv rozšiřujících modulů.

WinInet Error: The server response could not be parsed

PříspěvekNapsal: 04.06.2013 08:35
od jan.havranek
WinInet Error: The server response could not be parsed (12152)
případně česká verze chyby při vstupu do Helios Store:
WinInet Error: Server vrátil neplatnou nebo nerozpoznatelnou odezvu (12152)

Chybu může způsobit systém Kerio Control, tím že zakáže aplikaci Helios Orange komunikace s webem Helios Store.

Je třeba v nastavení ošetřit výjimku. V Kerio Control v sekci Prevence útoků nastavit u méně závažných místo zaznamenat a zahodit pouze zaznamenat.

Chyba: Internal Server Error (500) při vstupu do HELIOS Stor

PříspěvekNapsal: 30.04.2020 18:21
od jiri.dolezal
Vstup do HELIO Store končí chybou:
Internal Server Error (500) - 'https://forum.helios.eu/helios/store/wsHeliosStore.asmx'

InternalServerError.jpg
Internal Server Error
InternalServerError.jpg (14.58 KiB) Zobrazeno 21321 krát

Příčina chyby:
Problém je v interní evidenci k licenci u výrobce HELIOS Orange, společnosti Asseco Solutions. Kontaktujte svého dodavatele HELIOS Orange.

Notifikace nové verze HeO - test funkčnosti

PříspěvekNapsal: 07.07.2020 10:01
od jan.zocek
Info o nové verzi vrací webservice, která je na adrese https://forum.helios.eu/helios/store/wsHeliosStore.asmx

Vliv na zobrazení hlášky v pravém horním rohu mohou mít tyto faktory:
- antivir
- firewall
- proxy
- spuštění jako správce
- je nutné mít povoleny porty http 80 i https 443 pro adresu forum.helios.eu

V příloze je šikovná testovací utilita, kterou je možno u spustit a zjistit, jestli se verze zobrazí a zkoušet v čem je zakopaný pes.
Přílohy
DetectAktualVer.zip
(1.49 MiB) 641 krát

Připojení na Helios Store - Proxy

PříspěvekNapsal: 23.11.2020 10:14
od jan.zocek
Pokud je používaný Proxy server, je nutné ho nastavit v Heliosu: Aplikační tlačítko --> Možnosti --> Konfigurace --> Firemní --> [6] Proxy Server.

Nenastavený Proxy server může signalizovat například hláška "Error sending data: (12029) A connection with the server could not be established"