Chyba: Access violation at address … obecně

PříspěvekNapsal: 24.11.2006 15:40
od jan.havranek
Tato sporadicky se objevující chybová hláška znamená ve stručnosti toto:
Aplikace (nebo nějaká její součást) přistoupila do bloku paměti kam nemá přístup povolen.

Chyby může způsobit více faktorů. Mohou to být například: neošetřená funkce v samotném programu nebo v nějaké jeho části, vadný HW, poškozená konfigurace OS, chyba v SW ovladači apod.

Klíčové pro další postup je informace, zda je chyba ojedinělá (pak ji prosím ignorujte) nebo zda se pravidelně opakuje.

Pokud se tyto chyby objevují pravidelně / opakovaně, je třeba zjistit podrobnosti (nástroj Eureka Log > vytváří tzv. BUGREPORT, čili podrobný výpis chyby).

Zde je návod jak na to:
1/ v adresáři systému Helios Orange vytvořit nový (prázdný) soubor *.txt
2/ tento soubor přejmenovat na HeDebug.bpl
3/ restartovat Helios, navodit chybu
4/ v dialogu co nejlépe popsat (bod po bodu) kdy a za jakých okolností k chybě došlo
4/ v okně chyby je nyní možnost přímo odeslat detaily na e-mailový hotline společnosti Asseco Solutions

Soubor HeDebug.bpl po zjištění a zaslání podrobností smazat !!!

Chybovou zprávu doplňte v textu o co nejpodrobnější popis činnosti, která vede k výskytu chyby.
Bez postupu k navození chyby nejsme schopni ji řešit.
Přílohy
access violation.png
access violation.png (170.21 KiB) Zobrazeno 12757 krát

Chyba: Access violation at address…in module 'HeLib5.bpl'

PříspěvekNapsal: 29.11.2017 11:45
od jiri.dolezal
Známé projevy chyby:
Při tisku, resp. vstupu do náhledu tiskového výstupu.

Kód: Vybrat vše
Access violation at address ???????? in module 'HeLib5.bpl'. Read of address 00000000.


Kód: Vybrat vše
Access violation at address ???????? in module 'HeLib5.bpl'. Read of address 00000008.

Důvod:
Problém je, že v daném profilu uživatele (v lokálním počítači nebo v profilu vzdálené plochy) patrně chybí nějaká výchozí tiskárna. Nebo výchozí tiskárna nastavena je, ale příslušný ovladač je chybový / poškozený. ReportBuilder (tiskový engine HELIOS Orange) před vlastním generováním tisku čte kompletní parametry z výchozího ovladače tiskárny (z profilu uživatele). Pokud zde žádný ovladač nenajde nebo je ovladač chybový, ReportBuilder nemá potřebné poklady pro vytvoření sestavy a končí touto výjimkou. ReportBuilder "nějaký" funkční tiskový ovladač vždy potřebuje.

Řešení:
Ověřit a nastavit nějaký výchozí ovladač tiskárny v profilu daného uživatele. Případně prověřit funkčnost (zaktualizovat / vyměnit) ovladače stávajícího (v rámci testů zkusit přepnout na jinou tiskárnu a zkusit tisk z HELIOSu).