Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Časté dotazy> Systémové dotazy
    Verze pro tisk

Connection to database lost.

Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvků: 3 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Connection to database lost.

Příspěvekod jana.krapkova v 13.08.2007 11:34

Problém:
při několikaminutové pauze v práci s Heliosem se objeví hláška:
SQL-server byl pravděpodobně vypnut nebo přestartován!
specifikovaná dále SQL hlášením:
[SQL: 10025,9] Connection to database lost.
nebo též
[SQL: 10005,1] Connection to database lost.
Helios se musí ukončit a znovu spustit.

Možná příčina:
jedna z příčin může být, že PC má povoleno vypínat síťovou kartu z důvodu úspory energie. Když to skutečně nastane a síťová karta se vypne, tak je násilně odpojen Helios Orange od serveru a přitom majitel třeba vyřizuje telefonát, nebo z nějakého jiného důvodu se zrovna nevěnuje počítači :-)

Návod - vypnutí úspory energie

Pro majitele PC i notebooků
1. Najděte ikonku Místa v síti
2. Na této ikonce klikněte pravou myší
3. zvolte volbu Vlastnosti
4. Ikonka Připojení k místní síti , opět pravá myš a Vlastnosti a objeví se další obrazovka, a teď nás zajímá pouze volba Konfigurovat
5. Objeví se nám vlastnosti, ale nás bude zajímat záložka Řízení spotřeby. Na této záložce odškrtneme volbu Povolit počítači vypínat…. (nebude tam žádná fajka)

Potvrďte tlačítkem OK

Navíc majitelům notebooků doporučujeme ještě vypnout úsporný režim, pokud jsou na napájení ze sítě (tedy dobíjejí baterii)
jana.krapkova
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

SQL-server byl pravděpodobně vypnut nebo přestartován !

Příspěvekod jan.havranek v 18.01.2008 16:03

Pokud se po nějaké době nečinnosti v Heliosu objeví tato hláška, následovaná chybami [SQL: xxxxx,x] Connection to database lost, znamená to že nějaký proces ve Windows násilně připojení k SQL Serveru ukončil. Dosavadní zkušenosti ukazují na možné problémy v těchto oblastech:

1/ Skutečně došlo k restartu nebo vypnutí služeb SQL nebo i síťového serveru na kterém SQL běží.
Je třeba tedy ověřit stav, zjistit důvody vypnutí (někdo vědomě zastavil či restartoval služby, došlo k havárii serveru, je poškozená instalace SQL atd.).

2/ Je nestabilní síť jako taková, problematický HW sítě, nechtěné přepínaní mezi kabelem a WI-FI apod. Je nutná celková kontrola průchodnosti a stability. Doporučená je též aktualizace OS na stanicích i serveru, tedy nahrát dostupné service packy a hotfixy. Diagnoza kvality spojení pomocí PING není vhodná, protože PING neukazuje kvalitu a stabilitu spojení. Ze zkušeností víme, že i když PING jede a nevrací výpadky, není to záruka udržení SQL Connection. Na druhou stranu pokud PING trvale vykazuje ztráty packetů tak je ztráta spojení s SQL jistá.

3/ Ve Windows, na jednotlivých stanicích včetně serveru, může být povoleno vypínání síťové karty při nečinnosti, z důvodu spotřeby. V okamžiku kdy se ale karta vypne, je připojení k SQL ukončeno a již nejde automaticky navázat. Je třeba toto nastavení přes Správce zařízení ve Windows zrušit.

4/ Spojení s SQL serverem může také bránit nějaká lokální služba typu Firewall, Proxy, Antivir. Jediná možnost je služby na stanicích i serveru postupně vypínat a zkusit provoz dočasně bez nich. Pokud chyby přestanou, je téměř jisté že problém je zde. Pak je nutné najít způsob (bude se lišit dle výrobce SW) jak nastavit výjimky pro SQL komunikaci, tak aby nebyla násilně ukončována, i při nečinnosti.

5/ Připojení na lokální server přes protokol TCP/IP (tedy SERVER= 127.0.0.1, localhost, tečka apod.) se přeruší, pokud je vytažen kabel ze síťový karty. A to i přes to, že vlastně fyzicky přes něj nekomunikuje, protože komunikace běží pouze v paměti. Je to obecná vlastnost implementace protokolu TCP/IP ve Windows. Protokoly Named Pipes a Shared Memory tuto nectnost nemají.

6/ Odpojení connection může v krajních případech způsobit poškození dané databáze. Připojení je ukončeno pokud Severity Level původní chyby SQL ([SQL: <error>,<severity>]) je rovný nebo větší než 20. V Heliosu se objeví pouze konečná chyba a to Connection to database lost. Chyba, která spojení ukončila bude uložena pouze v LOGu SQL. Více informací o Severity Levels najdete zde http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa937483(SQL.80).aspx. Je třeba pátrat přímo na SQL Serveru a ověřit stav databáze.

7/ Další známý důvod kdy toto nastává je, pokud je Helios připojen pomocí protokolu TCP/IP a k PC s Heliosem je připojen mobilní telefon přes USB. Pokud je takový telefon v průběhu připojení vypnut, dojde k uvedené chybě. Problém je na straně Microsoft v implementaci protokolu TCP, telefon tedy ponechávat zapnutý, nebo pro Helios použít připojení pomocí Named Pipes (Helios.ini - SERVER=np:<jmeno_pc>).

8/ Databáze má zapnutu vlastnost AutoClose = True a tak ta při neaktivitě všech aktivních seancí po nějakou (blíže neurčenou dobu) přejde do stavu Close a odpojí všechny tyto aktivní seance.

Závěr:
Většinou bývá problém na více frontách, tzn. zároveň je např. vypínána síťová karta a zároveň běží firewall ... . Je třeba projít všechny body, které komunikaci mohou shazovat.

Zkušenosti/nastavení pro programy:
ESET Personal Firewall
- najít větev IDS a rozšířené nastavení
- zde zrušit zaškrtávátko Detekce útoku reverzní TCP desynchronizace
jan.havranek
 
Příspěvky: 217
Registrován: 03.10.2006 08:51
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru

  • Odpovědět s citací

10054: TCP Provider: Stávající připojení bylo vynuceně ukonč

Příspěvekod jiri.dolezal v 22.01.2018 17:45

Dochází-li k následující hlášce ve spuštěném HELIOS Orange:

Kód: Vybrat vše
10054: TCP Provider: Stávající připojení bylo vynuceně ukončeno vzdáleným hostitelem.

sql_vypnut.gif
Stávající připojení bylo vynuceně ukončeno vzdáleným hostitelem.
sql_vypnut.gif (16.87 KiB) Zobrazeno 5709 krát

Prověřte všechny skutečnosti uvedené v článcích tohoto tématu výše.

Pokud problém i přesto přetrvává, je možné zkusit provést nastavení z následujícího článku https://blogs.msdn.microsoft.com/developingfordynamicsgp/2013/12/03/tcp-chimney-setting-and-sql-server-error-tcp-provider-an-existing-connection-was-forcibly-closed-by-the-remote-host/
jiri.dolezal
 
Příspěvky: 60
Registrován: 23.03.2017 12:58
Firma: Asseco Solutions a.s.
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 3 • Stránka 1 z 1

Zpět na Systémové dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2011 Asseco Solutions, a.s.
hotline Helios Orange
+420 244 104 155
hotline.orange@assecosol.cz