Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Časté dotazy> Systémové dotazy
    Verze pro tisk

Logování SQL aktivity pomocí Heliosu

Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvků: 2 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

Logování SQL aktivity pomocí Heliosu

Příspěvekod jiri.dolezal v 19.07.2007 13:21

Logování SQL kódu posílaného programem na MS SQL Server může být potřebné ke zjištění příčin nejrůznějších chyb a jevů typu "SQL chyba...".

Při logování postupujte následovně:

  1. V jakémkoliv přehledu (hlavního stromu programu) stisknout klávesovou zkratku Ctrl + Shift + Alt + F12
  2. Zadat přihlašovací jméno
  3. Na ploše přihlášeného uživatele, který logování zapnul se založí soubor HeliosSQL.log a do něj bude zaznamenávána SQL aktivita dané stanice (resp. Heliosu, který logování zapnul). Pokud je spuštěn nějaký plugin, vytvoří se ještě soubor HeliosSQL_plugin.log
  4. Nasimulovat sledovaný jev / chybu
  5. Zastavit logování lze opětovným stisknutím Ctrl + Shift + Alt + F12 nebo zavřením daného HELIOSu
  6. Zaslat soubory HeliosSQL.log (příp. HeliosSQL_plugin.log) z plochy na analýzu

Upozornění:
Uživatel přihlášený na stanici, na které je logování spuštěno, musí mít právo zápisu na umístění, kde se vytváří příslušné soubory.

Tip:
Pokud je třeba logovat SQL aktivitu v souvislosti a aplikací tzv. změnových skriptů (při provádění změny struktury databáze), zapnete logování SQL aktivity tak, že v okně změny struktury databáze stisknete tlačítko Zálohování, dostanete se tak do přehledu, ve které je jich možno logování zahájit postupem výše.
jiri.dolezal
 
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Detailnější logování SQL aktivity pomocí Heliosu

Příspěvekod jiri.dolezal v 12.09.2012 09:30

Pro detailnější logování SQL aktivity přímo v programu je možno využít nástroj dbMonitor od výrobců komponenty SDAC, kterou Helios Orange využívá.

dbMonitor je možno stáhnout na této adrese: http://www.devart.com/dbmonitor/
(stahujte verzi 3.00 a vyšší)

Pokud je dbMonitor spuštěn, pak po stisku Ctrl+Shift+Alt+F12 se začne vytvářet nejen soubor C:\HeliosIQ.log,
ale začne logování i v dbMonitoru. Zde je pak zachyceno více informací, které je možno uložit do souboru.

DbMonitor.gif
Ukázka dbMonitor
DbMonitor.gif (38.05 KiB) Zobrazeno 5238 krát
jiri.dolezal
 
Nahoru


Odeslat odpověď
Příspěvků: 2 • Stránka 1 z 1

Zpět na Systémové dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2011 Asseco Solutions, a.s.
hotline Helios Orange
+420 244 104 155
hotline.orange@assecosol.cz