Pokročilé hledání             

HELIOS iNuvio      FAQ     Uživatelský panel    

Registrovat     Přihlásit se

    Obsah fóra> Časté dotazy> Systémové dotazy
    Verze pro tisk

[IQUpdate.exe] Proces nemá přístup k souboru ...

Zapisují se opakující se dotazy na řešení systémových problémů z provozu Helios Orange. Patří sem dotazy typu "Po instalaci SQL serveru se nemohu přihlásit do Heliosu." apod.

Moderátor: orange_moderator

Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1
  • Odpovědět s citací

[IQUpdate.exe] Proces nemá přístup k souboru ...

Příspěvekod jan.havranek v 21.06.2007 13:13

Po spuštění a provádění update Helios Orange se může v průběhu objevit hláška typu :
HeLib.bpl - Proces nemá přístup k souboru, neboť jej právě používá jiný proces.
Znamená to že update nemůže přesunout/přejmenovat jeden nebo i více programových souborů aplikace Helios Orange.

Důvod je ten, že Windows stále detekují, že se s daným souborem pracuje, tj. že ho nějaká stanice používá (někdo z uživatelů může mít Helios spuštěn).

1/ Je nutné na úrovni Windows (na serveru, kde Helios leží) zkontrolovat, jestli se s daným souborem opravdu pracuje nebo nikoliv. To lze zjistit následovně:
Windows - ikona Tento počítač - pravá myš - Spravovat - Sdílené složky - Otevřené soubory / případně Start - Ovládací panely - Nástroje pro správu - Správa počítače - Sdílené složky - Otevřené soubory
Zde jsou vidět všechny otevřené soubory a jména uživatelů, kteří soubory ze sítě otevírají. Zde je možné otevřené soubory přes pravou myš pozavírat. Poté by měl již update proběhnout OK.

2/ Může se také stát, že máte na stanici, na které provádíte update spuštěno vícero instancí programu HELIOS, než je ta, ze které provádíte update. To lze zjistit následovně:
Windows - vyhledat Správce úloh - na záložce Podrobnosti vyhledat všechny výskyty HeliosMain.exe (kromě té spuštěné) a tyto ukončit.

3/ Někdy se stává, že Windows daný soubor ve Sdílených složkách nezobrazují, přesto ho stále blokují jako otevřený a update nelze provést. Je to trochu nevyzpytatelné chování OS, někdy stačí vyčkat nějaký čas (minuty) po ukončení Heliosu všemi uživateli a Windows soubor uvolní.

4/ Pokud ani po delším čase Windows soubory neuvolní, může pomoci restart všech stanic, které se k Heliosu připojují.

5/ Pokud nepomáhá žádný z uvedených postupů, zbývá jediné. Daný soubor zkusit ručně přesunout do SysBack adresáře (ten se nachází v adresářových strukturách instalace Helios, konkrétně v adresáři System).

Externí odkazy:
Microsoft nabízí na svých stránkách utilitu Process Explorer, pomocí které lze zjistit (mimo jiné) aktuální Handle (ukazatel, zámek, blok) na souborech, tedy jaký proces daný soubor "drží". Více informací viz odkaz http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
jan.havranek
 
Příspěvky: 217
Registrován: 03.10.2006 08:51
Firma: Asseco Solutions, a.s.
Nahoru

Odeslat odpověď
Příspěvek: 1 • Stránka 1 z 1

Zpět na Systémové dotazy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

         
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra • Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group, Český překlad – phpBB.cz

© copyright 2024 Asseco Solutions, a.s.