EET tipy
Napsal: 21.07.2021 14:00
V případě, že neprobíhá komunikace EET korektně, lze postupovat následujícím způsobem:
1) prvním krokem je vždy zkontrolovat případně přeinstalovat certifikát – je vyzkoušeno, že tento krok situaci často vyřeší
2) další kontrola je nastavení v Heliosu. Je dobré zkontrolovat, zda v globální konfiguraci a sekci EET je skutečně EET zapnuto a hned pod tímto atributem je nezaškrtnutý bit ověřovací režim – už jsme se s tímto setkali a tím pádem EET neodcházelo korektně
3) pokud ani přeinstalace certifikátu nepomůže, pak nastává okamžik, kdy je potřeba umístit logovací soubor pro EET, který jsme přímo pro EET vytvořili. Tento log klient pošle na hotline či svého konzultanta. Zde je postup pro zprovoznění logování (popis je také v souboru EETComunicINI_návod:
• nejprve je potřeba umístit soubor EETComunic.ini (v příloze je EETComunic.txt --> před použitím přejmenujte na EETComunic.ini) do složky Heliosu respektive tam, kde je knihovna EET tj. dll soubor EET. Oba soubory musí být umístěny a pojmenovány stejně.
• tento soubor se následně musí editovat v txt a konkrétně zadat cestu, kam se má vytvářet log EET. Musí to být cesta na takové uložiště, kam mají uživatelé, od kterých odchází komunikace EET, právo zápisu (jde-li o jednoho uživatele, může být soubor na jeho lokální stanici, ale jde-li o více uživatelů, pak by tato složka měla být sdílená). V příloze v INI souboru je příklad cesty C:\TEMP\EETLog.log, ale POZOR! Nastavíte cestu a ten EETLog.log se již pak vytváří sám. Dále je v souboru parametr Run=1, což značí běžící logování, dáte-li 0, tak logování neběží. Je třeba klíčovému uživateli na straně zákazníka sdělit, že po odchycení chyby je nutné smazat INI soubor nebo parametr RUN nastavit na 0, jelikož pak může log soubor narůstat a může zpomalit Helios!
Poznámka: pokud se log pro EET do cílové složky nevytvoří, tak není problém v EET komunikaci, ale v nastavení Heliosu např. založena nová řada účtenek či pokladny a není na ní nastaveno EET apod. Čili je samozřejmě správné zkontrolovat i nastavení na straně Heliosu – EET provozovny, řady dokladů pro EET a kmenové karty, kde může být nastaveno, že je vyjmuta z EET apod.
4) je možné, že se objeví chyba „Timeout..“ Je třeba zkontrolovat port 443, přes který komunikace probíhá viz následující odkaz https://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy ... _3.1.1.pdf.
Součástí tohoto článku jsou i vzory logů.
1) prvním krokem je vždy zkontrolovat případně přeinstalovat certifikát – je vyzkoušeno, že tento krok situaci často vyřeší
2) další kontrola je nastavení v Heliosu. Je dobré zkontrolovat, zda v globální konfiguraci a sekci EET je skutečně EET zapnuto a hned pod tímto atributem je nezaškrtnutý bit ověřovací režim – už jsme se s tímto setkali a tím pádem EET neodcházelo korektně
3) pokud ani přeinstalace certifikátu nepomůže, pak nastává okamžik, kdy je potřeba umístit logovací soubor pro EET, který jsme přímo pro EET vytvořili. Tento log klient pošle na hotline či svého konzultanta. Zde je postup pro zprovoznění logování (popis je také v souboru EETComunicINI_návod:
• nejprve je potřeba umístit soubor EETComunic.ini (v příloze je EETComunic.txt --> před použitím přejmenujte na EETComunic.ini) do složky Heliosu respektive tam, kde je knihovna EET tj. dll soubor EET. Oba soubory musí být umístěny a pojmenovány stejně.
• tento soubor se následně musí editovat v txt a konkrétně zadat cestu, kam se má vytvářet log EET. Musí to být cesta na takové uložiště, kam mají uživatelé, od kterých odchází komunikace EET, právo zápisu (jde-li o jednoho uživatele, může být soubor na jeho lokální stanici, ale jde-li o více uživatelů, pak by tato složka měla být sdílená). V příloze v INI souboru je příklad cesty C:\TEMP\EETLog.log, ale POZOR! Nastavíte cestu a ten EETLog.log se již pak vytváří sám. Dále je v souboru parametr Run=1, což značí běžící logování, dáte-li 0, tak logování neběží. Je třeba klíčovému uživateli na straně zákazníka sdělit, že po odchycení chyby je nutné smazat INI soubor nebo parametr RUN nastavit na 0, jelikož pak může log soubor narůstat a může zpomalit Helios!
Poznámka: pokud se log pro EET do cílové složky nevytvoří, tak není problém v EET komunikaci, ale v nastavení Heliosu např. založena nová řada účtenek či pokladny a není na ní nastaveno EET apod. Čili je samozřejmě správné zkontrolovat i nastavení na straně Heliosu – EET provozovny, řady dokladů pro EET a kmenové karty, kde může být nastaveno, že je vyjmuta z EET apod.
4) je možné, že se objeví chyba „Timeout..“ Je třeba zkontrolovat port 443, přes který komunikace probíhá viz následující odkaz https://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy ... _3.1.1.pdf.
Součástí tohoto článku jsou i vzory logů.
- Přílohy
-
- EETLogOverovaciMod.txt
- (8.57 KiB) 252 krát
-
- EETLogTimeOut.txt
- (4 MiB) 259 krát
-
- EETLogPomalyInt.txt
- (2.53 MiB) 260 krát
-
- EETLogChybaCert.txt
- (32.99 KiB) 255 krát
-
- EETLogCertifikatNenalezen.txt
- (227.75 KiB) 286 krát
-
- EETLogAccess.txt
- (278.1 KiB) 245 krát
-
- EETComunic.txt
- (68 bajtů) 289 krát
-
- EETComunicINI_návod.txt
- (1.93 KiB) 275 krát