Důležité:
POZOR! Od verze 2.0.2019.0900 se zavádí funkcionalita Kmenové karty výrobních čísel (VČ):

  • Aktualizační skript z verzí nižších než 2.0.2019.0900 zajišťuje generování kmenových karet výrobních čísel do nové tabulky TabVyrCK dle nejdříve založeného stavu VČ v tabulce TabVyrCS.
  • Na databázích, kde se ve velkém rozsahu zadávají VČ (tj. s počty stavů VČ řádově ve stovkách tisíc), může aktualizace trvat déle. Počítejte s tím při plánování updatu z verzí nižších než 2.0.2019.0900.
  • Podrobnosti k funkcionalitě naleznete v Poradně.

HELIOS Orange nelze spustit na nepodporovaném prostředí

(Rozdíly mezi verzemi)
Přejít na: navigace, hledání
m (Akutní řešení - obnova předchozí verze)
m (Postup obnovy verze)
Řádka 18: Řádka 18:
 
  C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS (výchozí cesta u novějších licencí)
 
  C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS (výchozí cesta u novějších licencí)
 
  C:\Program Files (x86)\LCS International\HELIOS IQ (výchozí cesta u starších licencí)  
 
  C:\Program Files (x86)\LCS International\HELIOS IQ (výchozí cesta u starších licencí)  
{{Tip|Obecné informace k update najdete v článku [[Update HELIOS Orange - Společné kapitoly|Update systému]].}}
+
{{Tip|Obecné informace k update najdete v článku [[Update Helios Orange - Společné kapitoly|Update systému]].}}
 
:'''1.''' Záloha předchozí verze se nachází v tomto adresáři:
 
:'''1.''' Záloha předchozí verze se nachází v tomto adresáři:
 
  C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS\SYSTEM\SysBack
 
  C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS\SYSTEM\SysBack

Verze z 21. 10. 2016, 11:29

groups: lcs ; lcseditor ; partner (ro) ; translator (ro) ; customer (ro) ; anonymous (ro) ;

Obsah

Nová verze nelze spustit na starých Windows/SQL

Pokud používáte zastaralé verze MS Windows a/nebo MS SQL Server a nainstalujete udpate systému HELIOS Orange (resp. HELIOS Easy), který již tyto verze nepodporuje,
nepodaří se Vám systém spustit. Objeví se chybová hláška a systém se neotevře. Co lze v takovém případě udělat?

Příklad chybového hlášení

Akutní řešení - obnova předchozí verze

V případě, že potřebujete systém nadále ihned používat, je možné, jako nejrychlejší řešení, vrátit zpět původní verzi, tedy verzi před provedením update.
HELIOS při provádění update nejprve zálohuje původní stav (verzi) do záložního adresáře (SySback) a soubory zde ponechá.
Lze tedy původní soubory jednoduše odsud nakopírovat zpět do hlavního adresáře.
Protože po takovémto update nedojde ke spuštění programu a tudíž ani ke změnám v datové struktuře databáze, bude takto obnovená verze ihned spustitelná.

Postup obnovy verze

Aplikace bývá obvykle na serveru umístěna v jednom z těchto adresářů, ale umístění může být různé, skutečné cesty je potřeba zjistit dle konkrétní instalace.
Jako příklad bude nadále zmiňována pouze první varianta.

C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS (výchozí cesta u novějších licencí)
C:\Program Files (x86)\LCS International\HELIOS IQ (výchozí cesta u starších licencí) 
Tip Obecné informace k update najdete v článku Update systému.
1. Záloha předchozí verze se nachází v tomto adresáři:
C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS\SYSTEM\SysBack
2. Zde jsou původní verze všech souborů a adresářů aplikace
3. Všechny spustitelné soubory *.EXE v tomto adresáři mají přejmenovány přípony na *.EX_
Příklad HELIOS.EXE se v tomto adresáři jmenuje HELIOS.EX_ apod.
4. Všechny přípony *.EX_ je nejprve nutné přejmenovat zpět na *.EXE
5. Následně stačí označit celý obsah adresáře SysBack <Ctrl>+<A> a zkopírovat jej do schránky Windows <CTRL>+<C>
6. Pak je třeba přejít zpět do hlavní složky programu
C:\Program Files (x86)\Asseco Solutions\HELIOS 
a zkopírované soubory sem vložit <CTRL>+<V>
7. Je třeba potvrdit nabízená sloučení adresářů a přepsání souborů
8. Po této akci je systém HELIOS ve stavu před update a je opět spustitelný

Podmínky obnovy verze

  • Soubory nesmí blokovat žádný jiný proces.
  • Uživatel, který takovouto obnovu verze provádí, musí mít přístup a plná oprávnění pracovat se soubory a složkami v adresáři aplikace.
  • Postup aplikujte pokud rozumíte jednotlivým krokům.

Finální řešení

Dokud nevyřešíte problém nepodporovaných SQL/Windows, nemůžete update na novou verzi provést.
Upgradujte SQL Server/Windows nebo kontaktujte svého obchodního garanta a vyžádejte si tzv. Aktualizační klíč.
Další informace najdete zde.

Osobní nástroje
Jmenné prostory
Varianty
Akce
Navigace
dokumentace orange
dokumentace easy
společné návody a tipy
interní dokumentace
Nástroje
další nástroje
Tisk/export